The end

19 juni 2017 - Houston, Verenigde Staten

Hola!
Deze blog is niet helemaal gegaan zoals ik had gepland. Nadat ik klaar was met werken op Ometepe heb ik Nicaragua en Guatemala rond gereisd en dan heb je geen tijd om blogs te schrijven
Helaas is m'n trip alweer voorbij en zit ik nu in het vliegtuig op weg naar Houston. Daarna ga ik nog naar Canada en dan eindelijk Amsterdam.
Ik heb super genoten en kan iedereen aanraden om naar Midden-Amerika te gaan. Iedereen denkt altijd dat het gevaarlijk is maar dat is echt niet zo. Tuurlijk moet je wel nadenken wat je doet. Zo is het niet verstandig om in de grotere steden 's avonds alleen over straat te gaan. Maar zou je dat wel in bijvoorbeeld Amsterdam of London doen? Ook zijn de hoofdsteden beter te vermijden, en daar is toch weinig te zien. Maar verder heb ik me echt nooit onveilig gevoeld. Alle locals die ik heb ontmoet waren erg vriendelijk en behulpzaam. Zelfs met mijn gebrekkige Spaans proberen ze me te begrijpen en praten ze zelf langzamer en gebruiken makkelijkere woorden. Landen als Nicaragua en Guatemala kunnen het geld dat toerisme opbrengt juist heel goed gebruiken en daarom kan ik me best boos maken over mensen die zeggen dat het gevaarlijk is terwijl ze er nooit zijn geweest en eigenlijk geen idee hebben waar ze het over hebben. Tuurlijk gebeurd er wel eens iets, maar terwijl ik in Guatemala was werden er in Nederland een paar 14 jarige meisjes vermoord... Geen enkel land is echt veilig meer in deze wereld maar daar moeten we niet naar gaan leven. Oké ik zal nu niet naar Venezuela of Syrië gaan maar dat zijn weer uitersten.
Dus als je de kans hebt om naar Midden Amerika te gaan, zeker doen. En wacht niet te lang want voor je het weet hebben de Amerikanen ook ontdekt hoe mooi het is en dan wordt het allemaal Amercanised.

Maar goed mijn reis zit erop. Tijd om te gaan solliciteren en stiekem een volgende reis te plannen want dat is en blijft toch echt iets waar ik niet zonder kan en backpacken is totaal mijn ding geworden.

Hasta luego!