Leven in Nicaragua #1

7 mei 2017 - Balgüe, Nicaragua

¡Hola!

Hoe is het leven nou in Nicaragua.. Deze keer neem ik je mee in de bus. Het begint al met hoe laat zou de bus nou toch komen? Soms is hij er namelijk al om 11:00 en soms pas om 11:45. Maar gelukkig hoor je hem van ver al aankomen. Hij toetert ongeveer om de minuut zodat iedereen weet dat hij onderweg is. Aan bushaltes doen ze namelijk niet. Je staat gewoon aan de kant van de weg en zwaait naar de bus dat je mee wilt. De bussen hier zijn oude Amerikaanse schoolbussen, van die gele met 2 persoonsbankjes. Als iedereen is ingestapt uit het dorpje komt er iemand langs om het geld op te halen en het lijkt wel of het elke keer weer een ander bedrag is. Maar het komt nooit boven €1 uit.

Ook neemt iedereen maar mee wat ze willen, de bus wordt ook wel chicken bus genoemd omdat er dus ook kippen mee worden vervoerd. Maar ik heb ook al hele meubels gezien en grote zakken rijst.

Het bus personeel  is super vriendelijk, ze onthouden waar je er uit moet en vertellen je waar je moet overstappen. Ook helpen ze iedereen met in en uitstappen en tillen ze al je bagage.

En als je een keer wilt weten hoelaat de volgende bus gaat vraag je het gewoon aan een willekeurig iemand op straat en iedereen weet de bus tijden. 9292 kennen ze hier niet

Tot de volgende keer!

Grappig ...,,,,, ik ken dit van Isla Margaritha
    Xxx mama
  4. Manouk:
    7 mei 2017
    Leuk geschreven Ben benieuwd welke dagelijkse gebruiken je ons nog meer gaat vertellen...
  5. Jan van spijkeren:
    7 mei 2017
    Hele andere wereld, leuk om mee te lezen.
    Groetjes uit Harderwijk
  6. Hanna:
    8 mei 2017
    Ik lees het nu net van jou(heb nog niet gezien of er al wat eerder voorbij is gekomen)vond het een leuk stukje zie je al zo zitten in de bus!